רוקומנטרי זה יופי אבל כחובבת ז'אנר מוזיקלי אחר, אני מעדיפה את הדוקו שלי דווקא על ראפ והיפ הופ. מעבר לדוקו המצויין על ליל וויין (The Carter) שהכרתי תודות לאלון עוזיאל, שני סרטי דוקו מעניינים מגיעים לכיווננו (ובכיווננו אני מתכוונת ליס דוקו או ערוץ 8 במקרה הטוב, ותוכנת הטורנטים החביבה עליכם במקרה הטוב מאוד).
הראשון הוא דוקומנטרי שביים אייס קיוב על NWA, להקת הגנגסטה-ראפ האגדית מקומפטון קליפורניה, בשם המתכתב עם אלבום הבכורה של הקבוצה, "Straight Outta L.A" (במקור, "Straight Outta Compton" כמובן). קיוב עזב את הלהקה בתחילת שנות ה-90 על רקע סכסוך תמלוגים בנוגע לאלבום הזה וגם ספג כמה דיסים מהחברים הנותרים בלהקה אחרי שעזב. מאז אף מעריץ היפ-הופ לא לקח אותו יותר מדי ברצינות (למרות שעשה את המעבר לקולנוע ולמיינסטרים בצורה די מרשימה), אבל הסרט הזה עורר את הכבוד של ההייטרס מחדש והבאזז עליו ברשת מחמיא לו מאוד.
"Straight Outta L.A" הוא חלק מפרויקט גדול יותר של ערוץ ESPN שפנה ל-30 במאים שונים בבקשה לביים 30 סרטים דוקומנטריים על ספורט, לכן קיוב בחר לספר את הסיפור של הריידרס, קבוצת הפוטבול שהגיע במקור מאוקלנד ללוס אנג'לס והפכה לסמל של העיר ביחד עם הלהקה, ששאבה חלק גדול מההשראה שלה מהקבוצה. קיוב מספר (בין היתר באמצעות אנימציה) את סיפור העלייה של שני הסמלים האלו על רקע לוס אנג'לס של שנות ה-80, תחילת ה-90, כולל המהומות, הכנופיות ועלייתו של הגנגסטה ראפ.
אייס קיוב מדבר על NWA עם ג'ימי קימל:
הסרט השני הוא של השחקן והבמאי מייק רפופורט (שלמרות קריירה ארוכה למדי תיזכרו אותו בעיקר כחבר השוטר של פיבי בופה מ"חברים"), שבשיתוף עם הראפר נאס עובד זה זמן מה על דוקו אודות א טרייב קולד קווסט (עוד להקה אגדית שהורכבה מקיו טיפ, פייף דוג ודי ג'יי עלי שאהיד מוחמד). עד כמה שידוע לי, זה היה אמור להיות סרט כולל יותר על הנייטיב טונג פוסי, הקולקטיב שבתוכו פעלה הלהקה, אבל בסופו של דבר התמקד בלהקה. בראיון שקראתי ב-XXL, קיו טיפ סיפר שרפופורט ונאס ראיינו בשביל הסרט את ג'ונה היל, גוסטפייס קילה, מוס דף, קומון ועוד הרבה אנשים קשורים ולא קשורים ושזה הולך להיות דוקו "עמוק" (כה אמר קיו טיפ) שכולל הופעות עכשוויות, קטעי ארכיון וגם ליווי צמוד לחיים האישיים של החברים בלהקה, כולל ליווי של פייף להשתלת הכיליה שלו.
רפופורט בפוזה של דוקומנטריסט
כפי שתראו בסרטון שלפניכם, הסרט עוד בשלבי עריכה וצפוי להיות מוקרן בבכורה בסאנדנס 2011. השם הזמני שלו הוא על שם האלבום הרביעי של הטרייב, "Beats, Rhymes and Life" ובסרטון מסביר רפופורט במדויק את הסיבה שצריך יותר דוקומנטריים על להקות ואמני היפ הופ שפעלו בשנות ה-80 וה-90. פשוט כי אין הרבה כאלה.
מייק רפפורט על הסרט:
תגובות
הוסף רשומת תגובה